onsdag 25 april 2012

Överbliven bolognese = lasagne


Här hemma försöker vi ta tillvara på allt...inkl rester. Men efter 2 dagar av spagetti bolognese så kände jag att det var dags att hitta på något nytt. Och med väldigt små medel så kan man göra en festmåltid av rester.

I det här fallet lade jag bara till lite lasagneplattor och bechamelsås. Enklare än såhär blir det inte.

Jag kör alltid spenatplattor och de tar 20min i ugn. Bechamelsåsen gör jag på mjölk, matlagningsgrädde, en klicka smör och maizena redning samt lite salt och peppar. När såsen tjocknat, har jag i riven ost. Sen varvar jag plattor med den överblivna bolognesen och ostsåsen. Börja med bolognese i botten och avsluta med sås på toppen. 20min i mitten av ugnen i 200 grader...sen är middagen klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar