torsdag 28 februari 2013

Snabb sallad


Att ta vara på rester är av stor vikt i detta hushåll, här slängs väldigt lite. Jag använder mig väldigt ofta av antingen couscous, bulgur eller quinoa när jag lagar mat och det blir nästan alltid rester över. Istället för att slänga så använde jag resterna i tex sallader.

I början på veckan hade jag bulgur över och det blev en fin bas i min hemgjorda räksallad. Värmde bulgurn några sekunder i micron och blandade i finhackad persilja samt en salladslök. Jag hade även lite haricot vert som blivit över samt en liten bit fetaost.

Tinade en näve räkor och skar upp sallad, gurka samt smulade över fetaosten. Tillsatte bulgurn och bönorna och toppade med en hemgjord dressing (turkisk yoghurt och Santa Marias Chermoula). Tog väl högst 10min att göra och blev en fin fin lunch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar