tisdag 20 november 2012

Prinsesstårta...Musse Pigg-style




Nä det där är ju inte en av mina snyggaste tårtor men oj vad uppskattad den blev trots en del skavanker. Min dotter hade ett seriöst dille på Musse Pigg när hon var runt två år så jag ville överraska henne och släkten med en gigantisk prinsesstårta i något ny tappning. Det svåraste var att kavla ut marsipanen för hand men har man bara de rätta verktygen så går det lättare. Svart marsipan kan köpas på internet och kostar ca 59:- för 500g och det räckte till hela tårtan.

Jag köpte tre paket tårtbottnar och skar ut mindre cirklar med hjälp av assietter på två av dem (öronen). Sen fyllde jag alla tre tårtorna som en helt vanlig prinsesstårta (sylt, grädde, vaniljkräm). Toppade med min svarta marsipan och som dekoration använde jag ett färdigkavlat rosa tårtlock som man kan köpa i de flesta mataffärerna samt en Musse Pigg utstickare som jag hittat på Ebay. Fäste de små utstansade Musse med lite vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar