måndag 4 mars 2013

Veggie- och lövbiff/gorgonzola-pizza



Igår var det åter igen pizzadags i vår lilla stuga och som de flesta söndagar, svämmar kylen över med rester och småslattar. Jag tycker inte om att slänga mat och då är pizza ett toppenalternativ. Pizzadeg är väldigt lätt att göra...receptet finns här. 

Jag använde den överblivna lövbiffen med gorgonzolan på en variant och gjorde en vegetarisk variant av den andra eftersom jag hittade en paprika, lite salladslök och en ynklig bit zucchini i kylskåpet.

På båda pizzorna började jag med passerade tomater och toppade sedan med ost. På gorgonzolapizzan tog jag mindre ost. Den vegetariska varianten avslutades med lite hemgjord pesto (olivolja, vitlök, färsk basilika och bladpersilja). Enklare än så blir det inte OCH alla rester kom till användning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar