lördag 17 november 2012

Halloween-middag

Halloween har precis passerat och på min dotters dagis hade de skojat till det med grön spahetti och annat kusligt. Jag blev inte riktigt klok på om vi pratade spenatpasta eller karamellfärg i vattnet, men min dotter var inte speciellt imponerad. Av erfarenhet så vet jag att barn äter lika mycket med ögonen som vi vuxna och om vi ska vara riktigt ärliga så ser grönfärgad spegetti (om vi inte pratar spenatpasta alltså) och blå potatismos inte så inbjudande ut. Det går att göra en helt ok monster-middag med väldigt små medel.





Jag serverade min variant av Biff a la Lindström till middag fast under namnet "vampyrbiffar" och rostade hela morötter i ugnen som fick fungera som "häxfingrar". Blev mycket uppskattat och ser trots namnen ganska aptitligt ut.

Knippemorrötterna var så späda och fina att jag inte brydde mig om att skala dem utan bara skrubba noga och sedan lade jag dem i en ugnsform tillsammans med en klick smör och lite flingsalt. In på 200 grader tills de mjuknat. Täck över med folie om de skulle börja få för mycket färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar