måndag 30 april 2012

Mattias special


Den här godingen snodde jag från min gamla kollega Mattias. Det perfekta receptet att sno ihop då man kommer hem sent och inte vill gynna gatuköket. Behövs endast några få ingredienser dessutom och kan varieras efter tycke och smak.

Detta behövs:
  • 2 burkar tonfisk i vatten
  • Kokt ris 
  • Hollandaise (Jag fuskade och använde pulvervarianten)
  • En skvätt matlagningsgrädde
Koka riset och lägg i en ugnsform, smula över tonfisken och toppa med Holandaise (var generös...annars blir det torrt) jag hade även i en liten skvätt matlagningsgrädde. In i ugnen en stund tills allt är varm och servera med några trevliga grönsaker. Otroligt enkelt och väldigt gott!

Det går även bra att byta ut tonfisken mot lax....då skulle jag dock råda att laxen får stå en stund i ugnen tills den är nästan klar och sen delas i bitar över riset istället för att ha i den rå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar